zondag 30 augustus 2015

Harrison Julivian

Als kersverse hoogleraar sta je natuurlijk in de belangstelling. Zo ook in die van Harrison Julivian. Blijkens de foto's op Facebook een niet onknappe vrouw. Wel een wat vreemde naam: mogelijk versleuteld van Julia Harrison. Ze wilde dus Facebookvrienden met me worden. Ik zag in haar profiel al een andere bekende van me staan, dus ik vertrouwde het wel. Bovendien, wat kan je gebeuren? Dus ik accepteerde haar.
Even later hing Harrison Julivian aan de Messenger:

Harrison Julivian
Je bent bevriend op Facebook
Zelfstandig
Studeerde aan New York University
47 minuten geleden

HJ: Hi there



TM: hi

HJ: How are you doing??

TM: fine, how about you?

HJ: Ooh great too
HJ: Nice to meet you as my friend

TM: likewise
TM: your name doesn't ring a bell - did we meet before?

HJ: No I don't think but I am a new person here and I came and cross your name that is why I have added you as my friend

TM: Okay
TM: What did you stidy?
TM: study*

HJ: So where do you come from??

TM: The Netherlands - what did you study in NY?

HJ: Yes
HJ: Are you a single
HJ: How old are you??

TM: wrong questions, dear. I'm going to block you.


De vraag naar haar studie maakte haar ongemakkelijk, dat bleek ook uit de pauzes die vielen. Zij (hij?) had waarschijnlijk helemaal niets gestudeerd, en kon blijkbaar niet met een moeilijke studie aankomen waar ik niets van wist. Een voor de hand liggende studie noemen zou ook tricky zijn. Stel, ze had anthropology genoemd, dan zou ik doorgegaan zijn op de 'rites de passage' van Arnold van Gennep. (Ooit beweerde iemand eens op het gymnasium te hebben gezeten, maar de eerste persoon enkelvoud van het Latijnse werkwoord "volare" wist ze niet - ik kan in online chat zo'n valse nicht zijn).
Harrison was duidelijk uit op een wat jongere buitenlandse vrijgezel, een sukkel waarschijnlijk, die haar geld zou sturen als ze aan de grond zat. Misschien ook wel om tattoos voor de camera te tonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten